Son Haberler

Turizmde kardeş ülkeyle işbirliği

Türkmenistan Turizm Devlet Komitesi Başkanı Sayın Palvan Taganov ve beraberindeki heyet 13-17 Aralık 2012 tarihleri arasında Türkiye ziyaretinde, TYD olarak konuğumuz oldu.

TYD tarafından organize edilen ve ulaşımı TİKA tarafından karşılanan dört günlük seyahatin amacı Türkmenistan Avaza Milli Turistik Bölgesi için seçilmiş bir örnek olan Antalya Turizm bölgemizdeki otellerin fiziki yapıları, işletilmesi, pazarlanması ve tanıtılması gibi genel yönetiminin bizzat yerinde görülmesiydi. Ayrıca turizm sektöründe çalışan personelin mesleğini lise eğitimi seviyesinde öğrenmeleri ve 2 yıllık uygulamalı eğitim sonrasında meslekte yer almaları bilinçli kadrolar oluşturacak.

İşte bu düşünceleri bir programa dönüştürerek konuklarımıza hızlı ve geniş kapsamlı bir çalışma takvimi hazırladık. Sayın Taganov ve arkadaşlarına Türkiye’ye gelişlerinden Türkmenistan’a dönüşlerine kadar ben ve çalışma arkadaşlarım kendilerine eşlik ettik. Heyet önce Ankara’ya geldi.

Kültür ve Turizm bakanımız Müsteşarı ile birlikte Meclis’te Bakanlık bütçesi görüşmelerinde olduğundan Müsteşar Yardımcısı Sayın Şenay Başer ve Genel Müdürler ile görüşme yaptık. Başer görüşmede iki ülke arasındaki bilgi ve tecrübenin anlaşmalara dayanarak Türkmenistan’a aktarılması konusunda mutabık olduğumuzu özellikle “TYD Başkanı Sayın Gür’ün sizin yanınızda olması hem bizim için hem de sizin için büyük bir şanstır” dedi.

Daha sonra Başbakanlık TİKA Başkanlığındaki randevu gerçekleşti.TİKA Başkan Yardımcısı Mehmet Süreyya ve ekibi ile görüşmemizde her iki tarafta aramızdaki işbirliği anlaşması çerçevesinde Avaza’daki otel müdürleri ve çalışan personelden bir kısmının yaz aylarında Antalya’daki otellerde gözlem yapmaları konusunda mutabık olduklarını ve söz konusu programa devam edilmesini tekrarlamışlardır. Aynı gün konuklarımızla Antalya’ya geçtik. Rixos otelde kaldık. Otelin yanındaki uygulamalı Otelcilik ve Turizm Meslek lisesini ziyaret ettik. Antalya İl Milli Eğitim Müdürü okul müdürü tarafından heyete brifing verildi. Sınıflarda derslere girdik.Turizm eğitiminin nasıl yapıldığını yerinde görmüş olduk.Oradan Akdeniz üniversitesi Turizm Fakültesindeki randevumuza gittik.Dekan yardımcısı üniversitedeki eğitim hakkında bilgi verdi, heyet üyelerinin sorularına cevap verdi.İş birliği konusunda niyetimiz olumludur dedi.

üniversiteden ayrıldık ve Antalya Valisi Sayın Ahmet Altıparmak tarafından kabul edildik. Ben bu ziyaretin amacını Sayın Valiye anlattım.Sayın Vali çok memnun oldum.Antalya’dan öğrenilecek çok şey var.Ayrıca “yanınızda sektörümüzün duayeni Turgut Bey oldukça işler daha da kolay olur” diyerek başarılar diledi.Fotoğraf çekiminden sonra ayrıldık.Belek bölgesinde Avrupa’da birinci dünyada sekizinci en iyi Resort otel seçilen Maxx Royal Otele yerleşildi.

Otelin tüm departmanlarını genel müdür ve yardımcıları eşliğinde gezdik.Sonra kongre merkezindeki salonları gördük ve kongre turizmi konusunda geniş bilgi aldık.Golf ve spor salonlarını ziyaret ettik.

Montgomery Maxx Royal Golf sahasını daha sonra Carya Golf sahasını gezdik.Golf turizmi konusunda yetkililer brifing verdiler. Ertesi gün Calista ve Rixos Premium gibi komşu oteller gezildi.Avaza Bölgesi otelleri merkezi yönetimine örnek olması düşünülerek Belek bölgesi otellerinin alt yapı yönetimini üstlenen BETUYAB-Belek Turizm Yatırımcıları Birliği’nin yönetim merkezine geçtik ve müdürden bölgenin ortak sorunları nasıl çözülebilir ve yönetilebilir konusunda geniş kapsamlı brifing aldık. Seyahatimizin 2 günlük İstanbul bölümünde tarihi ve turistik yerler gezildi. Müzelerde uygulanmakta olan müze kartı, elektronik bilgi ekranlarının kullanımı heyetin ilgisini çekti bunların Türkmenistan’daki müzelerde de kullanılmasını sağlamalıyız dendi.

İstanbul’daki en büyük marinalardan biri olan Fenerbahçe Setur Kalamış Marina genel müdürün eşliğinde gezildi. Dernek Başkanımız Sayın Gür’ün Fenerbahçe Spor Kulübünün Yüksek Divan Kurulunda yönetici olması nedeniyle Marinadan sonra Türkiye’nin en modern statlarından biri olan 55.000 kişilik Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu stadı yöneticiler eşliğinde gezildi. Stadyumun yönetimi konusunda bilgi alındı. Takiben Türkiye’nin en büyük ve en yeni kapalı spor salonu 12.000 kişilik “Fenerbahçe ülker Arena” gezildi. özetle Türkmenistan Turizm Devlet Komitesi Başkanı Sayın Taganov ve heyetine Türkiye Turizminin ulaştığı seviyeyi anlatmak yerinde gezip görmek ve Avaza için örnek olma konusunda: Şehir otelleri ve tatil otelleri, Kongre Merkezleri, SPA & Welness, Marina, Müzeler, Stadyum ve Kapalı Spor Salonu, Uygulamalı Otelcilik ve Turizm Okulu, Turizm Fakültesi gibi tesisler ve işletmeleri gezip görme imkanı sağlamış olduk.

Yorum yok

Yorum Yazın

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.